Wszystkie pojedynki i walki są sędziowane przez Wielkiego Mistrza (czyli Mistrza Gry). Żeby twoja akcja, czyli atak lub obrona, unik lub próba wykonania zaklęcia/iluzji zakończyła się powodzeniem, musisz pisać wszystko mniej więcej tak:
"Spróbował uniknąć ciosu, uchylając się w bok, a następnie spróbowałby rozerwać skórę przeciwnika pazurami"
Rozumiemy się? Zero odrywania głów, ucinania kończyn... pojedynki towarzyskie polegają na tym aby zabić nudę, tudzież zdobyć reputację wojownika lub pokazać światu, po ilu walkach dopiero padniesz. Możesz również w nagrodę za zwyciężenie walki dostać unikalny przedmiot lub zdobyć wiedzę na temat kolejnych złoczyńców/bohaterów, w zależności od długości walki i różnic wiekowych.
Walka kończy się gdy jeden z walczących się podda, zginie (w walkach na śmierć i życie) lub straci przytomność. Kiedy ktoś się podda, zaatakowanie go równa się ze złamaniem zasad pojedynku, a wtedy trzeba się liczyć z gniewem nie tylko rodziny i przyjaciół, przeciwnika, ale też z gniewem przywódców lub zwyczajnie przez przedstawicieli prawa. Karą za złamanie zasad pojedynku może być grzywna, kilka dni w areszcie, może to być też wygnanie. (Wtedy jesteś bez nacji.)
Dzieci i nastolatki poniżej 14 lat nie mogą się pojedynkować, a jeśli zabijesz dziecko - niemal na pewno ktoś z "góry" złoży ci wizytę.